NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Ak máte nejaký podrobnejší prehľad o domácom extrémnom hudobnom podzemí, na meno Janek Lovás ste už iste narazili. Aktuálne hádam aj najaktívnejší člen martinskej scény si popri bahnení si v rôznych, prevažne grindovým smerom hodených bandách a projektoch, z ktorých je zrejme najplodnejší SWRAB, ale sľubne vyzeral aj deathmetalový TRAAK, povedal, že nebolo by od veci zahrať si trochu toho death metalu starej školy. Keďže ľudí na ozajstné hranie je na Slovensku skôr nedostatok, ujal sa gitary, vokálov, programovania bicích, a o basu sa na debutovej nahrávke postaral Slavek.
V decembri boli v štúdiu SPK Audio zvečnené skladby „Cemetery Party“, „Necromarch“, „Still Undead“ a „Back From The Dead“, ktoré sa do sveta dostávajú na profi CD-R, graficky spracovanom v duchu starých dobrých čias. Predná strana obalu obzvlášť pôsobí ako farebná verzia barbarských čiernobielych kresbičiek na kazetách z rokov 1988 – 1993 alebo tak nejako, opačná strana zase umocňuje záhrobnú textovú tematiku.
Hudobne sa ocitáme v dosť dávnej histórii death metalu, keďže nekompromisné priamočiare hrnutie, postavené na skôr jednoduchších, ale hrmotných a duniacich riffoch s hutným, mierne „zašpineným“ znením nás prenáša niekde do rokov spomenutých vyššie. Rýchle a razantné stredné tempá, ponuré, zlovestné harmónie, atmosféra krýpt a cintorínov, hmla, zombie a chlad. V postupoch BLOODCUT možno nájsť odkazy na najstaršie veci floridských DEATH či MASSACRE, ale prevažujú tu európske vplyvy. Troška BOLT THROWER, o čosi viac ožívajú spomienky na takmer zabudnutých DESECRATOR alebo IMPALER. A osobne tam počujem aj KRABATHOR z čias debutového albumu, zvlášť vokál miestami frázuje dosť podobne, hoci Janek je o dosť hlbšie než Chris. Celkovo slušná nahrávka na úvod „kariéry“, uvidíme, ako sa BLOODCUT predvedú nabudúce.
6,5 / 10
The Old Cemetery Storie (2017)
Remains Of The Deceased (2016)
Remains Of The Deceased (EP) (2015)
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.